Amor Fati 2(8)/2017 – Dryf


Amor Fati 2(8)/2017 - Dryf

SPIS TREŚCI

Wstęp – Niezmierzony ocean rzeczywistości

WYWIADY

An interview with Marcin Dolecki – the author of the novel “Philosopher’s Crystal: the Treacherous terrain of Tassatarius”

Robienie tego, co nam się podoba, jest największym niewolnictwem – wywiad z drem hab. Andrzejem Niemczukiem, prof. UR

DODATEK SPECJALNY

Dryfując w stronę Marsa (KONRAD SZOCIK, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)

ARTYKUŁY

  • AGNIESZKA SUCHY (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
    Zbaczając z kursu – uniwersytet w tarapatach
  • AGNIESZKA TRZEŚNIEWSKA (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
    (…) każda cywilizacja, jaką mógłbyś sobie wyobrazić, już istnieje”. Rozważania o podróżach w czasie na podstawie „Mapy czasu” Félixa J. Palma
  • ADRIANNA WOROCH (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu)
    W poszukiwaniu straconego sensu. Analiza i interpretacja filmu „Pociąg do Darjeeling” Wesa Andersona
  • ŁUKASZ ZARUSKI (Instytut Katolicki w Tuluzie)
    Między kursem ku wieczności a bezcelowym dryfem grzechu. Czy Bóg jest przyczyną grzechu?
  • BARBARA TRYGAR (Uniwersytet Rzeszowski)
    Dryfowanie w labiryntach pamięci w powieści „Ulica ciemnych sklepików” Patricka Modiano w perspektywie teorii emulacji
  • KASPER PFEIFER (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
    Masa. Obrazowanie wielości w „Pieśni o głodzie” Brunona Jasieńskiego
  • AGATA ZAWISZA (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
    Dryf – podmiot w kryzysie i ofiara rozpadu świata

VARIA

  • ŁUKASZ TOMANEK (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
    Alkibiades i Hekuba, czyli filozofia jako projekt soteriologiczny
  • BARBARA TRYGAR (Uniwersytet Rzeszowski)
    Fenomenologiczno-(neuro)kognitywistyczny opis emocji w odbiorze dzieła sztuki na przykładzie „Obrazów Londynu” Wojciecha Karpińskiego

RECENZJE

  • KAMILA KOŁODZIEJCZYK (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
    (Nie)zwyczajny reportaż. O „Bizarach” Ewy Szumańskiej słów kilka